Tájékoztatjuk kedves Partnereinket, hogy elindítottuk a kötelező visszaváltási díjas termékek visszaváltási rendszerébe (DRS) történő termékregisztrációt, melyet a MOHU Partner Portálon, felhasználói fiókjukba történő belépés után indíthatnak el. Az ezt támogató részletes segédletet a MOHU dokumentumtárában - Partner Portál termékregisztráció használati útmutató néven találhatják meg.
Jogszabályi előírás szerint a termék 2024. január 1. napját követő forgalomba hozatala érdekében a regisztrációt 2023. november 15. napjáig kezdeményezni kell. Termékminta auditra küldésére az elektronikus regisztrációt követően nyílik lehetőség. A november 15. után regisztrált illetve az auditra csak később küldött termékek 45 napos átfutási időt figyelembe véve kerülnek auditálásra, és ezt követően hozhatóak forgalomba. Az a termék, amely a 450/2023. (X. 4.) kormányrendelet alapján kötelezően visszaváltási díjas terméknek minősül, 2024. június 30. napja után DRS regisztráció és annak koncessziós társaság részéről történő elfogadása nélkül nem hozható forgalomba.
Jelenleg auditot csak a végleges, DRS-ben forgalomba hozni kívánt termékminta beküldésével lehet végrehajtani. Kidolgozás alatt van részünkről egy ettől eltérő, egyes részeiben jóval egyszerűbb regisztrációs folyamat, mely heteken belül lehetőséget biztosíthat mock-up elfogadásra illetve megoldást kínálhat egy gyártó megegyező csomagolású, de különböző termékeinek minimális mintaküldéssel történő regisztrációjára.